46 / 46 pelipäivää pelattu
Pelit käynnissä - Vaihdot suljettu

Softan uudistusehdotus: Yhden ketjullisen lisäksi toinenkin ketju

• - · 2016-11-23 22:45:38
      Lueskelin keskustelua ostetuimpien ja myydyimpien pelaajien listan poistamisesta/säilyttämisestä. Mietin itsekin hiljattain, että miksi ko. listan tulee olla näkyvissä, koska se antaa mielestäni liikaa vinkkejä tulevan yön mahdollisista pistenikkareista. Toki ymmärrän senkin, että mikäli tämän softan ja kaikkien NHL-sivustojen kanssa ei halua käyttää tuhottomasti aikaa niin ehkä hyviä vinkkejä saa sitten helposti tältä listalta.

Lista antaa ehkä hieman liikaa tilaa peesailulle ja vuosien mittaan joukkueet ovat ainakin meidän kimpan sisällä tulleet entistä identtisemmiksi. Pelaajarunko koostuu alle 20 pelaajasta, joiden ympärille sitten etsitään muut halvemman hintaluokan pelaajat.

Crosby, Letang, Weber, Karlsson... Pisteitä ropisee ehkä roimasti, mutta sijoitus kimpan sisällä ei muutu.

Tästä syystä olen miettinyt, että olisiko sivuston ylläpitäjillä intressejä laajentaa softaa siten, että joukkue koostuisi hieman useammasta pelaajasta tai mahdollisesti jopa kahdesta ketjusta? Toki 25 vaihtoa per jakso olisi pitkällä jaksolla ehkä hieman nafti määrä.

Mikäli olisi esim. pari ketjua ja rahaa vaikka vain 3 500 000€, tulisi joukkueista entistä kirjavampia ja täten pistesaaliitkin olisivat joukkueittain erilaisia.
      Pejaajamäärän tuplaantuessa ei mielestäni kuitenkaan kannattaisi ihan tuplata käytettävän rahan määrää, jolloin jokainen saisi halutessaan tehdä vähän taustatyötä selvittääkseen mahdollisia halvemman hintaluokan yllättäjiä ja nousevia tähtiä eri joukkueista.

Tälläisiä asioita muunmuassa voi miettiä tälläisillä rospuutokeleillä :D
    • Mikko Murtomäki · 2016-11-23 22:57:01
        Olen itse useampaan kertaan miettinyt joukkueen laajentamista enkä ole keksinyt sille mitään muuta heikkoutta kuin sen, että aikaa menee enemmän ja yleistietämyksen määrä korostuu, joka ei ole kaikille managereille varmastikaan ideaali tilanne.
      • - · 2016-11-23 23:12:57
          Totta. Toisaalta taas olen huomannut että kyllä sitä aikaa saa tähänkin välillä menemään rutosti erilaisia kombinaatioita rakennellessa vain todetakseen tunnin päästä että eka vaihtoehto tuntuu edelleen parhaalta :D

Pyytää varmasti kuuta taivaalta toivoessaan nykyisen systeemin rinnalle vaihtoehtoista HockeyGM Pro vaihtoehtoa, jossa todellista rakkautta lajia kohtaan tuntevat saisivat miettiä päänsä puhki, miten pari ketjullista kannattaisi rakentaa niin ettei tähtisikermän rinnalla ole ketju, jonka pelaajista 80% pelaa suurimman osan kaudesta farmissa :D
        • Ville, Ylläpito · 2016-11-24 00:26:56
            Tossa on ihan hyvää ajatusta. Vien asian kehityksen ideointiin. Katsotaan mitä tuosta saataisiin jollain aikataululla kehitettyä.
          • - · 2016-11-24 08:53:04
              Ja tilaa toisellekin maalivahdille....
            • Mikko Puska · 2016-11-24 09:27:24
                Kuulostas hyvältä
              • Pekka Salminen · 2016-11-24 09:59:46
                  Ehkä pienemmällä mulkkaamisella vois tuo kahden maalivahdin mukana olo olla kätevin.
                • - · 2016-11-24 11:27:54
                    Minä perustelisin ehdotustani sillä, että jos tietty kenttäpelaaja onkin viime hetken Healthy Scratch - eli mitään ennakkotietoa ei ehdi saada - niin aamen, eli olkoon jos kerran kuuluu pelin henkiin. Mutta se, että jos valitsee samasta joukkueesta kaksi maalivahtia, niin onpahan sitten mahdollisuus laittaa joka päivä kehiin kassaria, tietenkin silloin kun juuri se joukkue pelaa, voihan niitä taukoja olla jopa kolmen päivän pituisia ja senhän taitaa päättää etusijassa itse NHL. Me emme mahda sille mitään eikä edes HockeyGM.
                    Sitten voi olla sellainen seikka, että jos managerin joukkueessa onkin pelaaja läntisen konferenssin joukkueesta joka pelaa vasta klo 5:00 Suomen aikaan ja vaihdot menivät kiinni jo klo 19:55, niin eipähän sillekään mahda mitään jos kyseinen pelaaja loukkaantuu vasta verryttelyvaiheessa, tai jos pelaaminen on muutenkin epävarmaa.
                    Pisteiden saantia voisi ehkä hieman vaikeuttaa sillä, että oikeasti antaisi -2 joka kerta kun jäähy johtaa vastustajan maaliin. Jos vastustaja taas ei onnistu maalinteossa, niin sitä voisi pitää sellaisena "posiitivisena" jäähynä ja antaa edelleen ne kaksi pistettä mitä tosin olen aina kyseenalaistanut, koska jos maalivahdille tulee miinuksia niin sama pitäisi päteä kenttäpelaajaan. Ihan sama kuin jalkapallon puolella korteista tulee miinuksia pelipaikasta huolimatta.
                  • - · 2016-11-24 11:34:20
                      Mutta vaihtojen määrää en lähtisi muokkaamaan, pikemminkin budjettia tottakai, eikä nyt kovin rajusti.
                    • - · 2016-11-24 19:37:19
                        Tämä kuulostaa todella hyvältä !

Nyt vaan heti kehitykseen, eikä sillai että tämäkin jää vain tyhjäksi lupaukseksi ! Saadaan vähän erilaista peliä. Ylläpidolle nyt hommia....