Meillä on Hockey GM:ssä useampi tuhat pelaajaa, ja emme tuosta jaksojen pituudesta ole juurikaan saaneet palautetta. Eli ainakaan suurimmalla osalle pelaajista tuo ei näyttäisi olevan ongelma. Pidemmillä jaksoilla ei voi pelata samalla tavalla kuin lyhyillä jaksoilla - jos hassaa vaihdot heti alkuun, tulee loppujaksosta olemaan ongelmia mm. mahdollisten loukkaantumisten kanssa. Pelaajan tulee siis sopeutua eri jaksojen vaatimuksiin joukkueita ja vaihtoja suunnitellessaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tämä on täysin taitopelin hengen mukaista.
Entäs tämä sitten? En ole ainakaan yksin, olkoot meitä sitten vain kaksi: "Tässäkin jaksossa 10 kierroksen jälkeen kaikilla varmaan 70% vaihdoista käytetty.. tämä 40 kierroksen jakso jotenkin vie maun tältä kun alussa pitää vaihdella pelaajia että joukkueen arvo kasvaa ja nyt kun vielä 15 kierrosta jäljellä niin harvalla enää vaihtoja.. moni lopettaa kiinnostuksen jos ei alussa osu. Vähentäkää jaksojen pituutta, sillähän tekin tienaatte!!"
Vastauksena on se, että pyritte lyhentämään avausjaksoa... no mikähän ero niihin muihin mahtaa olla? Sekö, että ainakin hinnat ovat vielä kohtuulliset? Vai perustuuko nekin edellisen kauden menestykseen?...
Sitten joku vihjaili, että olisiko mitään jos rajoittaisi vaihtoja niin, että niitä esim. saisi joka viikkoo lisää tietyn määrän niin silloin pysyisi myös pelaajien hinnat kuosissa pidempään. Rehellisesti sanottuna minä taas en näe siinä mitään eroa saati hyötyä, koska loukkaantumiset/ruikulitaudit/flunssat sattuvat kenelle tahansa milloin tahansa jos pitää sattua, puhumattakaan viime hetken yllätys "healthy scratch". Tai jos vauvoja syntyy...
Mutta joo, mä en enää ikinä ota kantaa näihin, mennään millä mennään tai sitten parempi ehkä jättää leikki sikseen jo ennen playoff-jaksoa, koska se taas on aivan mahdoton tehtävä, eli parempi säästää rahat ensi kesän mahdolliseen futispörssiin ja miksei leijonapörssiinkin. Pudotuspeleissä kun taidolla (ainakaan tässä lajissa, nyt puhun siis itse jääkiekosta) ei ole paskaakaan merkitystä, sillä silloin onnella on totisesti sormensa pelissä ja väkisinkin...