46 / 46 pelipäivää pelattu
Pelit käynnissä - Vaihdot suljettu

Kapteenipisteytykset pois, todenmukaisemmat voimasuhteet pelaajien välillä

• Teemu Salonen · 2018-11-08 02:30:26
      Pitipä oikein lukea pari kertaa alkuperäinen viesti, että pääsi "sisälle" itse asiaan. Teinpä itse juuri tuossa yhden vaihdon syystä että saan tälle yölle yhden pelaajan rosteriin ja samalla "mahdollisia" kapteeni +pisteitä, samalla sain tietenkin myös vaihdettua sellaisen pelaajan pois jolla ei ole peliä kahteen päivään. Minun mielestäni kapteenipisteet ovat yksi parhaimmista elementeistä koko pisteytysjärjestelmässä. Esimerkiksi viime yönä kellä olikin Mark Stone kapteenina, peruspisteet 32 + 13, jos taas oli huonommin valittu kapteeni, niin tuloksena - pisteitä. Eli tällä asialla on mielestäni erittäin suuri merkitys koko pelistrategian kannalta...and this is the name of the game...
      Kiitoksia vaan, että luit ja kiva kuulla että kommentin perusteella ymmärsit kuitenkin ainakin yhden niistä maininnoistani josta kirjoitat tässä, mitä olen ajanut takaa. Tällaista on mukava lukea mitkä liittyy asiaan olisit sitten samaa mieltä tai et. Minusta olet hyvin sanonut että asialla on suuri merkitys pelistrategian kannalta. Sillä että nykysellään pitää pelaajaa kapteenina jokaisella pelipäivällä on merkittävä tekijä pelissä.
    • - · 2018-11-08 10:05:56
        semmonen kanta vielä,
        näen paremmaksi kapteenipisteytyksen koska
        loppujaksosta yleensä kärkijoukkueet ovat ulkona vaihdoista ja pelaajien valitseminen kapteeniksi rajallisempaa.
        Perässätulijoilla yleensä on hieman vielä vaihtoja jäljellä ja täten mahdollisuus parempi kiriä (pystyy valitsemaan laajemmin kapteenia/enemmän pelattavia pelejä jäljellä)
        - parempi että vaihtojen säästöllä on oikeasti merkitystä loppujaksolla (ei olisi liian tuuripohjaista managerointia alkujaksolla ja heijastuisi täten koko jaksoon)
        olen puhunut

(siteeraa aihetta - mitä enemmän saat pelipäiville kapteenin, sitä parempi)
      • Hannu Pernu · 2018-11-08 19:04:37
          Kiitos ! Teemu ystävällisestä kommentista. Ymmärsin kyllä "prinziippisi" laajemminkin, mutta heitin vain yleismielipiteeni. Jos tässä "tartun" vielä yhteen "ranskalaiseen viivaan" eli kapteenin valitseminen. Itse kun olen "penkkiurheiluhullu" niin toimin seuraavasti: Yleensä katson edellisen yön tulokset aina päivällä ja valitsen "alustavasti" jo silloin kapteenin (ettei jää merkkaamatta). Ja uskokaa ken haluaa, mutta tämän lisäksi puhelimessani on joka illalle muistutus "nhl", tällöin varmistan vielä kapteenin valinnan ja teen mahdollisen pelaaja(t) vaihdon(vaihdot). Meillä on ollut jo useita vuosia kasassa n. 10 hlön kimppa ja pelaamme vain "verisesti" toisiamme vastaan 16 perusvaihdolla.
          Ja tällöin varsinkin jakson loppupuolella yleensä rostereissa pyörii paljon samoja pelaajia ja näin "oikean" kapteenin valinnalla saattaa saada mojovia lisäpisteitä. Tämä "lisäperusteluna" mielipiteeseeni, miksi pidän "kapteenikerrointa" jopa parhaana elementtinä koko pisteytysjärjestelmässä.
        • Mikko Kanala · 2018-11-09 09:36:33
            Teemu vaihda lajia.
          • Ville Tikka · 2018-11-09 12:30:23
              Minusta ei kahta pelaaja enempää kannata muutenkaa ottaa samasta jengistä oli kapteenipisteitä tai ei.

No, ei tässä tällä hetkellä ole kovinkaan kannattavaa ottaa jokainen pelaaja samasta joukkueesta kun tässä on tuo kapteenipisteytys, kun järkevämpi jakaa sen takia eri päiville pelaajia jotta saa edes yhden pelaajan hakemaan kapteenipisteitä. Ilman kapteenipisteytystä voisi olla mahdollista ottaa koko oma joukkue täyteen yhdestä joukkueesta kaikki 6 pelaajaa tai samana pelipäivänä pelaavista joukkueista koska sillon ratkasisivat pelaajien oikeanmukaiset tasot. Parhaimmin pisteitä kerääviä pelaajia tuo kapteenipisteytys suosii lisää. Olen kiinnittänyt huomiota että näihin kaikkiin asioihin tuo kapteenipisteytys on vaikutuksenalainen ja minun mielipide on se että olisi huono.
            • Tero Kivistö · 2018-12-14 09:02:30
                Eihän tällä kapteenihommalla ole mitään taidollisia perusteita olla pelissä mukana. Aivan arpapeliä, että kenet otat ja riittävän monta kertaa kun heität kolikkoa väärin, niin häviät jakson aikana toista sataa pistettä, vaikka et todellisuudessa ole yhtään sen huonompia valintoja noin muuten tehnyt.
              • - · 2018-12-14 09:05:31
                  Ei tainnu Terolla kapteenivalinta osua höhö
                • Ville, Ylläpito · 2018-12-14 09:17:28
                    Terolla on toki pointtinsakin. Katsotaan asiaa kauden jälkeen.
                  • Tero Kivistö · 2018-12-14 09:25:00
                      Ihan hyvin osui, kiitos kysymästä.

Pointti nyt olikin ja olen tästä ennenkin huudellut, että pelissä jossa on merkittävät palkinnot, ei pitäisi olla käytännössä täysin tuuriin perustuvaa ominaisuutta.
                    • Juho Perätalo · 2018-12-14 09:58:09
                        Ihan hyvin osui, kiitos kysymästä.

Pointti nyt olikin ja olen tästä ennenkin huudellut, että pelissä jossa on merkittävät palkinnot, ei pitäisi olla käytännössä täysin tuuriin perustuvaa ominaisuutta.
                        Voisitko perustella miten kapteenin valinta on tuuriin perustuva ominaisuus? Eikös tällä ajatustavalla myös pelaajien valinta ole tuuriin perustuva ominaisuus? Tietysti prosentit on paremmat kun valitaan 6 pelaajaa eikä yhtä, mutta loppujen lopuksi sekin on tuurista kiinni miten pelaajat pisteitä pelin aikana tekee.