Tero Kivistö
Tietysti itse pelaajien valitseminenkin on hieman arpapeliä, mutta pitkässä juoksussa parempi pelaaja voittaa huonomman aina.Voisitko perustella miten kapteenin valinta on tuuriin perustuva ominaisuus? Eikös tällä ajatustavalla myös pelaajien valinta ole tuuriin perustuva ominaisuus? Tietysti prosentit on paremmat kun valitaan 6 pelaajaa eikä yhtä, mutta loppujen lopuksi sekin on tuurista kiinni miten pelaajat pisteitä pelin aikana tekee.Ei tainnu Terolla kapteenivalinta osua höhöIhan hyvin osui, kiitos kysymästä.
Pointti nyt olikin ja olen tästä ennenkin huudellut, että pelissä jossa on merkittävät palkinnot, ei pitäisi olla käytännössä täysin tuuriin perustuvaa ominaisuutta.
Mutta jos kaksi tasaväkistä pelaajaa laitetaan vierekkäin, niin kapteenihomma nousee jo hieman isompaan rooliin.
Pitkässä juoksussa kaksi tasavahvaa pelaajaa saa käytännössä saman verran pisteitä ilman kapteenihomman tuomia lisäpisteitä.
Pitkässä juoksussa voisi kuvitella, että kapteenin tuomatkin pisteet menevät ehkä tasan, mutta se ei vaadi edes ihmeellisiä osumia, että saat jaksoa kohden parikymmentä pistettä enemmän kuin kaveri.
Jos (ehkä epätodennäköistä) sama toistuisi jokaisessa jaksossa, niin kauden lopussa toinen on saanut 120 pistettä enemmän siksi, että on arponut kapteenin oikein.
Miten itse perustelet kapteenin valinnan, jos vaihtoehtona on kaksi saman tason pelaajaa?
Esimerkkinä vaikkapa nyt jotkut tyyliin Wheeler ja Eichel. Kumpikin pelaa yhtä hyvin ja molemmilla on edessä kolme kotipeliä samoja joukkueita vastaan.
Kumman valitset ja miksi?