46 / 46 pelipäivää pelattu
Pelit käynnissä - Vaihdot suljettu

HockeyGM pisteytys uuteen malliin?

• Joni Karha · 2019-01-10 04:52:26
      Terve kaikille. Tätä jaksoa, kun on katsonut, niin väistämättä tullut tämä vanha jaarittelu esiin - mutta jaarittelen silti. Voisko näiden tähtipelaajien pisteitä eritellä vähän erilailla tulevina hockeygm kausina? Tää alkaa käymään niin tylsäksi, että otat Kucherovin, Burnsin ja Karlssonin muutaman kiekan jälkeen, ja pelkästään he ottavat sitten kaikki sun pisteet.
      Ekana mulla ja kaverilla tuli mieleen joko A) otettais top 10 pistenikkareilta 10% pisteistä pois ja vastaavasti pohjakavereille 10% lisää. tai B) Jääaikakerroin - esim. Hyökkääjät jotka pelaa sen 16min = x1, jotka pelaa 22min 0.8x ja jotka pelaa sen 12 min niin vaikka 1.2x, näin kärjistettynä. Joku vois sanoa että näitä erotellaan jo pelaajan hinnottelulla, mutta se on höpö höpöä mun mielestä. Burnsin, Karlssonin ja Kucherovin saa rahottelemalla ekat kiekat vaihtelemalla Crosbyä, McDavidia yms keskenään sen mukaan mitä pelaa. Varsinkin kun näille staroille tulee aina se 10 000 lisää ostoista ja 10 000 lähtee aina myynnistä (eli 20 000 + 30pts kiekka niin 50 000 jo tienattu).

Varmaan moni pystyy sympata, mutta moni (varmaan te top 500 äijät jotka keinottelette tätä taktiikkaa) lynkkaatte koko ajatuksen. Kiva olis kuulla jotain parempiakin ehdotuksia vielä, koska ei nää mun ehdotuksetkaan ole kun ensimmäisiä karkeita ajatuksia, jota hiomalla tästä sais enemmän irti.
    • Sami Hepo-oja · 2019-01-10 05:34:07
        Jos se on noin helppoa, mikset itse käytä kyseistä taktiikkaa? En oo ikinä nähny tällasta asiaa ongelmana, hyvä että eroja tehdään jollakin systeemillä.
      • Juho Laukkanen · 2019-01-10 07:00:34
          Toisaalta kun katsot jokaista jaksoa pisteiden valossa niin huomaat että ei tuossa sinun kirjoituksessa ole yhtään mitään logiikkaa. Rielly, mathews,coloradon 1 kenttä, carlsson, crosby, karlsson näin esimerkiksi eri jaksoissa aivan eri luokan pistemääriä. Ja jokainen maksaa kyllä niin että virhevalintoja ei voi oikein tehdä. Kucherov niitä harvoja jolla ei slumppeja ole tullut. Ostetut ja myydyt piilotettuna oli oiva muutos, nyt voi valita mieluiset pelaajat täysin pisteodotusten mukaan.
        • Kasperi Aaltonen · 2019-01-10 07:35:01
            Ymmärrätkö Joni, että pelaajien hinnoittelu ajaa täysin saman asian? Toki olishan se kaikille kivempi jos alettaisiin portaittan prosentuaalisesti vähentämään huippujen ja lisäämään neloskentän äijien pisteitä.

Hyökkääjä A tekee 2 maalia = 12 pistettä, mutta hän onkin huippupelaaja joten otetaan 50% pisteistä pois = 6p
            Hyökkääjä A ei tee tehoja, mutta neloskentän roolissa hän taklaa 3 kertaa ja laukoo kerran = 2 + 1 = 3p, mutta koska hän on neloskentän pelaaja, hänen oikea pistemääränsä on 200% alkuperäisestä kolmesta pisteestä = 6p.

Kaikilla on hauskaa ja kaikille tulee tiukkoja taistoja!

Täähän vois jopa toimiakkin, tulevia hgm kausia odotellessa (y)
          • Kasperi Aaltonen · 2019-01-10 07:37:39
              Hyökkääjä A ei tee tehoja
              Hyökkääjä B*
            • Jan Terttula · 2019-01-10 16:17:30
                Ymmärrätkö Joni, että pelaajien hinnoittelu ajaa täysin saman asian? Toki olishan se kaikille kivempi jos alettaisiin portaittan prosentuaalisesti vähentämään huippujen ja lisäämään neloskentän äijien pisteitä.

Hyökkääjä A tekee 2 maalia = 12 pistettä, mutta hän onkin huippupelaaja joten otetaan 50% pisteistä pois = 6p
                Hyökkääjä A ei tee tehoja, mutta neloskentän roolissa hän taklaa 3 kertaa ja laukoo kerran = 2 + 1 = 3p, mutta koska hän on neloskentän pelaaja, hänen oikea pistemääränsä on 200% alkuperäisestä kolmesta pisteestä = 6p.

Mun mielestä nykysysteemi on aivan hyvä. Tää Kasperin ehdottama tarkoittaisi käytännössä, että kaikki pelaajat saisivat keskimäärin tasan saman verran pisteitä aina. Joukosta erottuisi ainoastaan jotkut Juho Lammikon neljän syöttöpisteen illat ja muut vastaavat huippusuoritukset.
              • Joni Karha · 2019-01-10 17:34:21

Mun mielestä nykysysteemi on aivan hyvä. Tää Kasperin ehdottama tarkoittaisi käytännössä, että kaikki pelaajat saisivat keskimäärin tasan saman verran pisteitä aina. Joukosta erottuisi ainoastaan jotkut Juho Lammikon neljän syöttöpisteen illat ja muut vastaavat huippusuoritukset.
                  En mä vihjannukkaan että kokonaan tasotettaisi. Puhuin 10-20% marginaaleista, en 50%. Näin karkeana esimerkkinä J.Lammikon 20pts ilta olis 22 ja Kucherovin 20pts ilta olis 18. Itse ainakin arvostan paljon enemmän kavereita jotka ennakoi J.Lammikon 20pts illan, kun niitä tilastollisesti tulee aika paljon harvemmin.. Tai toisena esimerkkinä Kucherovin tämä jakso olis 186pts sijaan 167, kun taas Huberdeaun 81pts jakso olisi 89.
                  Kiva olis tosiaan kuulla parempia ehdotuksia, vaikka on tässä toki eteenpäin menty vuosien aikana. Tuo osto-myynnin piilotus oli askel oikeaan suuntaan.
                • Joni Karha · 2019-01-10 17:54:37

Voit laittaa perseilyks ja yliampuvaks jos haluat, mutta ei se mitään edistä. Missään vaiheessa en ole puhunut 50% nostoista ja 50% laskuista mikä veis tän homman siihen että Lammikon 3pts = Kucherovin 12pts. Puhuin 10-20% marginaaleista. Sitä paitsi harvoin 2 maalia on 12pts. Mulla tuli eilen 24pts Forsbergin 2+0 illasta. Tais sulla unohtua, että niihin maaleihinkin vaaditaan laukauksia, joista tulee pisteitä, mutta hyvin näytti muistuvan, että 4.kentän jannuista saa kyllä laukauspisteet.
                  • Samuli Arola · 2019-01-10 19:11:38
                      Niin, no onhan tähtipelaajat jo todella paljon kalliimpia alussa kuin esim mainitsemasi juho lammikko... Kuten Jan tuossa sanoin niin tämä vain tasaisi eroja hyvien ja huonojen pelaajien välillä mikä ei mielestäni ole hyvä juttu.
                    • arttu hiltunen · 2019-01-11 01:04:09
                        Joukkueet ois paljon monipuolisempia, tekis mun mielestä vaan hyvää